تعریف دپارتمان بیماران بین‌الملل (IPD) :
توریسم درمانی یا گردشگری سلامت سفری است که با هدف درمان به کشور دیگری انجام می‌شود. تعرفه‌های پزشکی مناسب، وجود متخصّصان زبر دست، فرهنگ ملی غنی و مهمان دوست،  ارائه خدمات پزشکی و پرستاری با کیفیت و زیر ساخت های درمانی پیشرفته در ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و بین المللی در کنار عدم وجود شیوه های درمانی مشابه، هزینه های بالا و عدم وجود   تکنولوژی های پیشرفته درمانی در کشور مبدا باعث گشته تا  تعداد زیادی از بیماران برای دریافت خدمات درمانی کشور ایران را انتخاب نمایند. این امر خود سبب گردیده تا کشور ایران بعنوان یکی  از قطب های گردشگری سلامت در منطقه، شناخته شود.
در این راستا بیمارستان نکویی هدایتی فرقانی قم با ارایه خدمات درمانی مناسب در فضایی کاملا پیشرفته و مدرن در عرصه مدیریت نوین خدمات سلامت با اتکا به بیش از نیم قرن تجربه در امر درمان بیماران توانست در ارزیابی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیماران بین المللی را دریافت نماید. 
 مجتمع خیّرین سلامت با توجه به اخذ مجوز  IPD و اتکا به موقعیت جغرافیایی خود در جوار حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران با تکیه بر اعتقادات مذهبی و اعتقادی بیماران کشورهای همسایه و اتّکا به ظرفیت های سیاحتی و گردشگری  استان و با استفاده از  ظرفیت های بالفعل و بالقوه، خود در زمینه ارایه خدمات پزشکی ، پرستاری و هتلینگ  پیشگام ارایه خدمات گردشگری سلامت در استان می باشد.
خدمات IPD :
•    دپارتمان بیماران بین المللی ( IPD ) بیمارستان از کارشناسان متخصص و پزشکان مجرب  در کنار مترجم های مسلط به زبان های انگلیسی- عربی و ترکی  تشکیل شده که به صورت 24 ساعته در طول ایام هفته بستر ارائه خدمات سلامت را به بیماران بین المللی مهیا می سازد.
•    همراهی مترجم مسلط به زبان های عربی، انگلیسی و ترکی در این مرکز  از لحظه ورود به کشور تا ترخیص از بیمارستان نه تنها باعث دلگرمی بیماران گشته بلکه فرآیند درمان را  تسهیل نموده به گونه ای که هیچگونه خلل ارتباطی در امر اقامت و درمان بیماران  ایجاد نمی گردد.
•    حضور مسئول  IPD و پرستار IPD از بدو پذیرش یا تماس بیماران جهت هماهنگی نحوه حضور بیماران در بیمارستان  نه تنها  احساس آرامش و امنیت خاطر بیماران را فراهم می‌نماید بلکه اهرم‌های موثری برای این دپارتمان است.
•    ایجاد فضای اقامتی و خدمات هتلینگ مبتنی بر فرهنگ بیمار در بیمارستان، یکی از مزیت های رقابتی بیمارستان محسوب  می گردد. مجهز بودن اتاق / سوئیت های بستری به رسانه های تصویری و مکتوب، نصب استند خوشامدگویی به زبان بیمار، وجود پرچم ملی کشور وی، ارائه منوی انتخابی  غذا به زبان عربی/انگلیسی و امکان تبدیل ارزهای بین المللی به ریال در بیمارستان، از اهم اقدامات صورت گرفته است.
•    ارایه خدمات گردشگری برای ایجاد آرامش بیشتر بیماران و کاهش دغدغه های اقامتی و مسافرتی بیمار و  همراهان، از قبیل ایجاد امکانات اقامتی ویژه همراهان در بیمارستان و یا هتل های مختلف در درجات متنوع تشریفات، امکان دریافت و یا تمدید ویزا؛ رزرو خطوط مسافرتی در کلیه قالب های هوایی، زمینی، دریایی و بهره مندی از تورهای گردشگری داخل کشور از دیگر امکانات این بیمارستان می باشد.
•    امکان همراهی بیمار از فرودگاه تا بیمارستان و بالعکس توسط کادر درمانی ویژه با توجه به شرایط بیمار در صورت تمایل از دیگر خدمات قابل ارایه در این بیمارستان می باشد.
•    اوراق و فرم های بیمارستان به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده  است که گام مهمی را در راستای حفظ حقوق بیماران  می باشد.
•    انجام نظرسنجی های روزانه از بیماران بین الملل در تکنیک های مختلف(پرسشنامه -مصاحبه حضوری و یا ایمیل به بیمارستان) توسط واحد IPD و انجام اقدامات اصلاحی در کمتر از 48 ساعت توانسته است در تبیین و تنویر حقوق بیماران موثر واقع گردد .
•    ویزیت های روزانه پزشک IPD از بیماران بین المللی در بیمارستان در کنار خدمات شبانه روزی پرستاری و خانه داری  این حوزه یکی از محورهای اعتماد بیماران به بیمارستان می باشد.
•    ارائه صورتحساب به زبان انگلیسی به همراه Medical Report  در زمان ترخیص ، سبب ایجاد اطمینان خاطر در بیماران جهت ادامه درمان در کشور و یا مرکز دیگری گردیده است.
•    واحد IPD ، پاسخــگوی نیازهای درمانی بیماران، از زمان درخواست تا بازگشت به کشورشان می باشد. این واحد به محض  تماس و ارسال درخواست از طرف شما تمامی اقدامات لازم را برای حضور و درمان شما در بیمارستان را انجام خواهد داد.
•    مسول واحد IPD  بیمارستان با تسلط به زبان انگلیسی و عربی و شناخت مناسب از فرهنگ کشورهای همسایه در کنار   تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت MBA با همکاری تیم خود سعی در تأمین تمام امکانات رفاهی برای بیماران و همراهان آنها در طول مدت اقامت خواهند کرد، تا بیماران و خانواده های عزیزشان کمترین دغدغه ای را در طول مدت درمان داشته باشند .
دپارتمان بیماران بین الملل مرکز آموزشی، درمانی نکویی هدایتی فرقانی  مجوعه ای کامل از خدمات را  قبل و در طول سفر و اقامت به شرح ذیل برای بیماران بین المللی ارایه می دهد.
•    خدمات مشاوره پزشکی
•    خدمات تشخـیصی
•    صـدور صورتحساب
•    معین کردن وقت ویزیت پزشکی
•    رزواسیون هتل
•    ترانسفر شما از فرودگاه به هتل
•    کمک برای تمدید مدت اقامت و اخذ ویزای درمانی
•    خدمات ترجمه 24 ساعته
•    برآورد و اعلام هزینه تخمینی پزشکی قبل از ورود شما
•    همراهی شما در مرحله بستری
•    همراهی مترجم انگلیسی – عرب  زبان در وقت معاینه و درمان
•    خدمات اورژانس 24 ساعته، از جمله هماهنگی حمل و نقل آمبولانس
•    تهیه و تحویل برگه خلاصه درمان به زبان انگلیسی - عربی در مرحله ترخیص
•    ادامه ارتباط  با پزشک و کنترل از طریق ارسال پرونده  پس از بازگشت به کشور خود
•    کمک های سفر (مدارک مسافرتی و خدمات ویزا برای سیاحت، و غیره)
 
ویژگی های واحد IPD:
این واحد دارای 7 سوئیت در طبقه چهارم است. بیماران با انواع جراحی ها اعم از ارولوژی، جراحی های عمومی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی زنان، زایمان، جراحی زیبایی و ترمیمی، جراحی ارتوپدی، جراحی عروق  و بخش های اطفال، روان پزشکی سوختگی، درمان ناباروری، آندوسکوپی و داخلی می توانند از امکانات این واحد بهره مند گردند.
شایان ذکر است که علاوه بر پذیرش و درمان بیماران توریسم، همراهان ایشان نیز از امکانات رفاهی ویژه ای جهت سکونت و یا همراهی بیمار همانند گردش درون شهری و بازدید از اماکن زیارتی و سیاحتی در این مرکز بهره مند هستند.
علاوه بر سوئیت های طبقه پنجم بیمارستان، در هر بخش  نیز 2 اتاق تک تخته VIP پذیرای بیماران خارجی می باشد.
امکانات رفاهی سوئیت ها :
خط تلفن مستقیم، تلویزیون، اینترنتWiFi ، یخچال، کمد، سرویس بهداشتی و حمام مستقل، سیستم احضار پرستار، کاناپه تختخواب شو جهت استفاده همراه بیمار، امکان انتخاب منوی غذا و ... از امکانات موجود اتاق ها و سوئیت های این واحد    می باشد.
پذیرش بیماران خارجی :
بیماران خارجی جهت پذیرش  به واحدIPD واقع در طبقه چهارم راهنمایی می شوند. با توجه به حضور مترجم در بیمارستان، بیماران مشکلی در خصوص انجام مراحل پذیرش نخواهند داشت. چنانچه بیمار برای اولین بار به بیمارستان مراجعه نموده باشد، تمامی مشخصات وی با توجه به پاسپورت در سیستم ثبت می گردد، در صورتیکه مراجعات قبلی داشته باشد، مشخصات از پیش ثبت شده ی بیمار، بطور دقیق چک شده و در صورت نیاز, تغییرات اعمال می گردد.
مدارکی که بیماران می بایست همراه خود بیاورند :
 ۱ - پاسپورت بیمار جهت انجام پذیرش و شناسایی وی.
 ۲ - به همراه داشتن گزارشات رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن ، ام آر آی و آزمایشات قبلی، جهت ارائه به پزشک بمنظور بررسی پرونده پیشین و روند درمان بیماری پیش از حضور در ایران.
بیمارانی که جهت حضور در بیمارستان، پیش از آمدن به ایران هماهنگی لازم را با واحد توریسم درمانی داشته باشند، اسامی، مشخصات و نام پزشک معالج شان در لیست بیماران خارجی ثبت می شود، به محض ورود به بیمارستان و انجام مراحل پذیرش، با پزشک مربوطه ملاقات داشته و پس از ویزیت و گرفتن مشاوره، در صورت نیاز به جراحی، هماهنگی لازم با    بخش های مربوطه صورت می پذیرد و بیمار بدون معطلی روند درمان را آغاز می نماید.
در صورتیکه بیماران خارجی بدون اطلاع و هماهنگی قبلی به بیمارستان مراجعه نمایند، دپارتمان پذیرش بیماران بین الملل با اتکا به وجود تمام وقت انواع تخصص ها در بیمارستان  در  اسرع وقت هماهنگی های لازم را جهت انجام ویزیت پزشک و شروع روند درمانی بیمار انجام می دهد.
شایان ذکر است، در طول مدتی که می بایست بیمار در بیمارستان بستری باشد، کارشناس توریسم درمانی به طور روزانه به وی مراجعه نموده و از مناسب بودن شرایط او اطمینان حاصل می نماید. در این زمان چنانچه بیمار به چیز خاصی احتیاج داشته باشد آن را با کارشناس توریسم درمانی در میان می گذارد و یا چنانچه بیمار، پرستاران و پزشک نیاز به ترجمه داشته باشند به کمک کارشناس توریسم درمانی با هم ارتباط برقرار می کنند و بدین ترتیب کلیه امور مربوط به پروسه درمانی یک بیمار خارجی توسط این واحد تسهیل می گردد.


معرفی سایر واحد ها و بخش های مجتمع خیرین سلامت استان قم


 

  • 1400/06/28 - 17:26
  • 407
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
آموزش به بیمار

انسولین در سفر

انسولین در سفر بیمارگرامی احتمال دارد در مسافرت، انسولین مورد نیاز در دسترس شما نباشد، لذا...

انسولین در سفر 
بیمارگرامی

احتمال دارد در مسافرت، انسولین مورد نیاز در دسترس شما نباشد، لذا قبل از این که شهر را ترک کنید، حتما

انسولین در سفر 

بیمارگرامی

احتمال دارد در مسافرت، انسولین مورد نیاز در دسترس شما نباشد، لذا قبل از این که شهر را ترک کنید، حتماً مقدار کافی انسولین و سرنگ را برای یک هفته بیشتر از طول مدت مسافرت، همراه خود داشته باشید تا با مشکل روبرو نشوید. مقدار انسولین بیشتری در مسافرت همراه داشته باشید: شاید انسولینی که مصرف میکنید درکشور دیگری نباشد و دسترسیتان به آن میسر نگردد، چون صلاح نیست در آنجا نوع انسولین مصرفیتان را عوض کنید، به همین دلیل الزم است که مقدار انسولین بیشتری برای مصرف خود همراه داشته باشید تا در حفظ و کنترل بیماری دیابت خود موفق باشید.

رعایت نکاتی در فرودگاه

به مسافر مبتلا به قند توصیه می شود که داروهایش را از کیف همراهش جدا نکند و همراه خود سرنگ و داروهایش را داشته باشد و آنرا در فرودگاه اعلام کند. قبل از عزیمت به سفر لازم است که از پزشک معالجتان بخواهید تا یک نسخه از انسولین و داروی مورد نیازتان را بنویسد تا در صورت نیاز نسخه را به داروخانه ها ارائه دهید و دارویتان را دریافت نمائید و نیز بخواهید شرحی از بیماری و نوع درمانتان بنویسد تا چنانچه مشکلی در سفر پیش آمد سریعاً به کمک شما بیایند. خصوصاً این مساله برای فرودگاه ها لازم است. داروی نوشته شده در نسخه و نیز شرح حال بیماریتان را درکنار مدارک شناسائیتان قرار دهید. از پزشکتان نیز بخواهیدکه یک نسخه داروی ضد اسهال و استفراغ برایتان بنویسد.

احتیاطات لازم

تمام داروها خصوصاً انسولین مصرفیتان را در یک کیف دستی قرار دهید و در حین مسافرت آنرا از خودتان دور نکنید. اگر با هواپیما یا با ماشین سفر میکنید، بدانید که داخل قسمت بار هواپیما و یا صندوق عقب ماشین گرم است و این انسولین مورد مصرف شما را خراب میکند و ممکن است به سلامتی شما لطمه بزند. انسولینی که با خودتان به مسافرت می برید در یک جا در ساک یا کیف دستیتان قرار ندهید، بلکه قسمتی از آنرا در کیف دستی و قسمت های دیگر را در جاهای مختلف از قبیل میان لباسها، توی جیبها یا حوله های داخل چمدان یا ساک قرار دهید. 

چــــــــــــــــــرا ؟

چون امکان دیر رسیدن بار یا گم شدن چمدان وجود دارد و در این وضعیت با کمبود انسولین مواجه نخواهید شد. باید به پزشک معالجتان بگویید که عازم سفر هستید تا چنانچه به کشور دیگری می روید ساعت تزریق انسولین را برایتان تنظیم نماید تا در آنجا با تغییر وقت و زمان، دچار اشکال نشوید. احتمالا مجبور خواهید شد ساعات صرف غذای خود را تغییر دهید و آزمایش قند خون داشته باشید تا برنامه غذایی جدیدتان را متناسب با آن تنظیم کنید. اطلاعات دقیقی را در خصوص چگونگی حفظ سلامتیتان در طول سفر بدست بیاورید. اگر با دوستان یا اعضای خانواده به این مسافرت می روید مطمئن باشید که آنها از نحوه رسیدگی به شما در زمان بروز مشکل اطلاع دارند، اما اگر به تنهایی سفر میکنید، قبل از پرواز به یکی از میهمانداران هواپیما از وضع بیماری و داروی خود بگویید تا چنانچه مشکلی پیش آمد سریعاً به کمکتان بشتابند.

چه مواردی را همراهتان ببرید؟

 دستگاه اندازه گیری قند خون

انسولین و سرنگ: مقدار انسولین وسرنگ برای مسافرت بیش از یک هفته (به اندازه کافی) به همراه داشته باشید.

کلیه داروهایی که ممکن است در این سفر به آنها نیاز پیدا کنید، به همراه داشته باشید.

داروی ضد اسهال و استفراغ

نسخه مربوط به داروهائی که قبلا درباره آنها صحبت شد.

کارت شناسایی فرد دیابتی

مقداری شیرینی، شکالت، آبنبات و مواد قندی همراهتان در کیف یا جیبتان داشته باشید.

نام و شماره تلفن و آدرس و فاکس دکتر معالجتان را با خودتان داشته باشید.

  • گروه خبری : آموزش به بیمار
  • کد خبر : 47259

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید